
Het onderwijs is een dynamisch werkveld. Dagelijks komen er vele onderwijsprofessionals, leerlingen, studenten en ouders op de scholen bij elkaar en wordt er met elkaar samen gewerkt. Dat dit niet altijd soepel verloopt is niets nieuws.
We zien dat systemische interventies in het onderwijs steeds vaker ingezet worden om opheldering te krijgen over wat er precies speelt in een klas of team. Er is vraag naar en er is noodzaak om in het onderwijs meer systemisch bewustzijn te creëren.
Met een systemische interventie wordt in een klas of team de onderlaag gauw zichtbaar, waardoor er direct nieuwe of andere mogelijkheden zichtbaar kunnen worden. In tijden van lerarentekorten, hoge werkdruk, druk van buitenaf is het van groot belang dat het onderwijssysteem zo gezond mogelijk is. Het systemische perspectief is daar helpend en ondersteunend bij. Wel op school is er om hierin te faciliteren!
Alles wat je nodig hebt om onderwijsopstellingen te faciliteren. De set is merkloos en daarmee inzetbaar voor iedereen die met opstellingen in het onderwijs wil werken. Bij de bijscholing 'Systemisch begeleiden in het onderwijs' ontvang je de set gratis!
De set bestaat uit: een onderwijsveld van 50 bij 70 cm, 40 leerlingen poppetjes, 4 volwassenen poppetjes, 20 huisjes, voldoende naamsticker vellen, houten stoplicht fiches, 2 vrije elementen, 35 emotiefiches boos, 35 emotiefiches verdrietig, 35 emotiefiches blij, 35 emotiefiches bang, opbergzakjes en een koker voor het onderwijs veld.
19.00 - 22.00 uur
We stellen jouw onderwijs vraagstuk op met behulp van representanten. Waarom loopt het niet in de klas of jouw team? Wat kan ik als leerkracht of verantwoordelijke manager doen? Wat speelt er bij mijzelf als docent wat doorwerkt in de groep?
19.00 - 22.00 uur
We stellen jouw onderwijs vraagstuk op met behulp van representanten. Waarom loopt het niet in de klas of jouw team? Wat kan ik als leerkracht of verantwoordelijke manager doen? Wat speelt er bij mijzelf als docent wat doorwerkt in de groep?
19.00 - 22.00 uur
We stellen jouw onderwijs vraagstuk op met behulp van representanten. Waarom loopt het niet in de klas of jouw team? Wat kan ik als leerkracht of verantwoordelijke manager doen? Wat speelt er bij mijzelf als docent wat doorwerkt in de groep?
3 dagen van 10.00- 17.00 uur
We zien dat systemische interventies in het onderwijs steeds vaker de ruimte krijgen. Er is vraag naar en er is noodzaak om in het onderwijs meer systemisch bewustzijn te creëren. Deze bijscholing richt zich op het verstevigen van jouw begeleiderschap en vult jouw rugzak met opstellingsvormen en een bredere systemische blik. Voor mensen met ervaring met coaching in het onderwijs/een afgeronde opleiding op het gebied van coaching en/of systemisch werken.
1 dag van 10.00- 17.00 uur
In de verdiepende module ‘Een systemische blik op onderwijs’ laten we je aan de hand van de systemische principes naar je eigen onderwijssituatie kijken. Deze is er voor iedereen die werkzaam is in het onderwijs.
3 dagen van 10.00- 17.00 uur
We zien dat systemische interventies in het onderwijs steeds vaker de ruimte krijgen. Er is vraag naar en er is noodzaak om in het onderwijs meer systemisch bewustzijn te creëren. Deze bijscholing richt zich op het verstevigen van jouw begeleiderschap en vult jouw rugzak met opstellingsvormen en een bredere systemische blik. Voor mensen met ervaring met coaching in het onderwijs/een afgeronde opleiding op het gebied van coaching en/of systemisch werken.
Webdesign/webdevelopment:
Birdhouse Solutions
Welopstellingen
Muurhuizen 42
3816 EJ Amersfoort
T 085 06 03 160
info@welopstellingen.nl
www.welopstellingen.nl