In de klas gebeurt zoveel meer dan lesgeven alleen. Achter het gedrag van leerlingen en de dynamiek in de groep schuilen vaak onzichtbare patronen en invloeden die de sfeer en het leerproces bepalen. Bij Wel op school duiken we in deze verborgen laag.
Als leerkracht of begeleider systemisch kijken naar situaties in het onderwijs. Welke dynamieken spelen een rol? Wil je ontdekken hoe systemisch werken een verschil kan maken in het onderwijs?
Met een systemische interventie wordt in een klas of team de onderlaag gauw zichtbaar, waardoor er direct nieuwe of andere mogelijkheden zichtbaar kunnen worden. In tijden van lerarentekorten, hoge werkdruk, druk van buitenaf is het van groot belang dat het onderwijssysteem zo gezond mogelijk is.
Het systemische perspectief is daar helpend en ondersteunend bij. Samen bouwen we aan een stevig fundament voor toekomstig leren
Alles wat je nodig hebt om onderwijsopstellingen te faciliteren. De set is merkloos en daarmee inzetbaar voor iedereen die met opstellingen in het onderwijs wil werken. Bij de bijscholing 'Systemisch begeleiden in het onderwijs' ontvang je de set gratis!
De set bestaat uit: een onderwijsveld van 50 bij 70 cm, 40 leerlingen poppetjes, 4 volwassenen poppetjes, 20 huisjes, voldoende naamsticker vellen, houten stoplicht fiches, 2 vrije elementen, 35 emotiefiches boos, 35 emotiefiches verdrietig, 35 emotiefiches blij, 35 emotiefiches bang, opbergzakjes en een koker voor het onderwijs veld.
een dagdeel
Op een toegankelijke en ervaringsgerichte manier kennis maken met systemisch werken op school? Dat kan met Wel op School!
We verzorgen met veel enthousiasme op locatie een (dagdeel van een) studiedag. Dit kan op een studiedag met een team op school of tijdens een organisatie- of stichtingsbrede studiedag.
4 blokken van 2 dagen van 10.00- 17.00 uur
Wil jij ook jouw pedagogische kwaliteit en begeleiderschap versterken? Door systemisch bewustzijn te integreren in jezelf en jouw manier van werken en kijken binnen de onderwijspraktijk? Zodat je vanuit deze wijsheid kunt samenwerken met ouders, collega's, leerlingen/studenten of coachees?
3 dagen van 10.00- 17.00 uur ( 30-1, 13-3 en 10-4-2024)
3 dagen van 10.00- 17.00 uur (22-09, 27-10, 24-11)
4 blokken van 2 dagen van 10.00- 17.00 uur
Wil jij ook jouw pedagogische kwaliteit en begeleiderschap versterken? Door systemisch bewustzijn te integreren in jezelf en jouw manier van werken en kijken binnen de onderwijspraktijk? Zodat je vanuit deze wijsheid kunt samenwerken met ouders, collega's, leerlingen/studenten of coachees?
3 dagen van 10.00- 17.00 uur (11-2, 18-3, 8-4-2025)